logolbk
logoedu
Tālmācības sistēma
Дистанционное обучение
Biznesa plāna aizstāvēšana
Iepazīstieties ar studiju darbu aizstāvēšanas grafiku un instrukciju!
Šeit jāievieto biznesa plāns (MS Word vai PDF formātā) uz aizstāvēšanu!
Šeit jāievieto darba MS PowerPoint prezentācija uz aizstāvēšanu!
Biznesa plānošana
Darba aizsardzības sistēma un civilā aizsardzība
Studiju kursa apraksts. Valsts politika darba aizsardzībā. Darba aizsardzības vispārīgie principi. Darba devēja pienākumi darba aizsardzības jomā.
Darba devēja tiesības darba aizsardzībā. Darba ņēmēja pienākumi un tiesības darba aizsardzībā. Darba aizsardzības organizatoriskā struktūra.
Datorgrāmatvedība 1C
Students gūst pirmo priekšstatu par grāmatvedības programmu, kā arī veic praktiskus uzdevumus, pamatojoties uz sniegto informāciju, Students jau patstāvīgi strādā ar programmas bāzes moduli. Uzdevums: 1. Programmas DEMO versijā - Atvērt logu "Mūsu firma"un aizpildīt ar paša izdomātu uzņēmumu un uzņēmuma datiem - reģistrācijas informāciju, bankas kontiem, uzņēmuma vadītāja personīgā informācija u.c. Sagatavot atbildi ar Print Screen palīdzību un saglabāt uzdevumu Word formātā. (tas nozīmē, ka jūs ar taustiņu Print Screen veicat "ekrānuzņēmumus" un sakārtojat tos Word dokumentā, klāt pievienojot nepieciešamos aprakstus - ko un kā esat veicis. Dokumenti citos formātos netiks pieņemti! Lūgums - kad pabeidzat doto uzdevumu, lūdzu izdzēsiet ievadīto informāciju, jo DEMO versija ir visai Latvijai viena. Būsim koleģiāli, jo šajā programmā mācās simtiem studentu! Paldies!
Students gūst pirmās iemaņas datu ievadīšanā, konkrēti atlikumu ievadīšanā. PRAKTISKAIS UZDEVUMS - PROGRAMMAS 1C DEMO VERSIJĀ APSKATĪT JAU IEVADĪTOS ATLIKUMUS UN PĒC IZVĒLES - IEVADĪT VAIRĀKU (VISMAZ 5) KONTU SĀKUMA ATLIKUMUS. TO VISU FIKSĒT AR PRINT SCREEN PALĪDZĪBU UN SAGLABĀT WORD DOKUMENTĀ, KOMENTĒJOT SAVAS DARBĪBAS. TIEM STUDENTIEM, KAS JAU IKDIENĀ STRĀDĀ AR ŠO PROGRAMMU, LŪGUMS KOMENTĒT, KĀDAS IR BIJUŠAS PRAKSĒ KĻŪDAS VAI INTERESANTAS SITUĀCIJAS, IEVADOT VAI KORIĢĒJOT KONTU SĀKUMA ATLIKUMUS.
Students iegūst praktisku informāciju, kā ievadīt programmā datus, konkrēti klientu un sadarbības partneru datus. Tas notiek sadaļā Katalogi. PRAKTISKAIS UZDEVUMS APRAKSTĪTS MATERIĀLA BEIGĀS. IESNIEGT WORD FORMĀTĀ, VEIDOT AR PRINT SCREEN PALĪDZĪBU, APRAKSTOT VEIKTĀS DARBĪBAS. JA BIJA PROBLĒMAS, TĀS ARĪ MINĒT DARBA APRAKSTĀ.
Finanšu grāmatvedība. 1 daļa
Līdz ar SIA reģistrēšanu, rodas nepieciešamība un pienākums kārtot grāmatvedību saskaņā ar likumu „Par grāmatvedību”. Grāmatvedība nodrošina visu saimniecisko darījumu dokumentēšanu, reģistrēšanu un nepieciešamo pārskatu sagatavošanu. Atbilstoši likumam, visi saimnieciskie darījumi jāatspoguļo tā, lai pēc grāmatvedības datiem varētu gūt patiesu un skaidru priekšstatu par uzņēmuma finansēm, darbības rezultātiem, naudas plūsmu, kā arī konstatēt katra darījuma sākumu un izsekot tā norisei.
Ilgtermiņa ieguldījumi ir līdzekļi, kas paredzēti ilgai lietošanai vai ieguldīti ilglietojamā īpašumā (likuma “Gada pārskatu likums” 15.pants). Saskaņā ar likuma “Gada pārskatu likums” 16.pantu par katru ilgtermiņa ieguldījumu posteni bilancē vai pielikumā ir jāuzrāda šāda informācija:  iegādes cena vai ražošanas izmaksas atbilstoši iepriekšējā gada bilancei;  palielinājumi, ieskaitot uzlabojumus pārskata gadā;  likvidācija pārskata gadā sākotnējā vērtībā;  jebkura pārvietošana no posteņa uz posteni pārskata gadā;  pārvērtēšana pārskata gadā;  kopējā pārvērtēšanas summa līdz bilances datumam;  nolietojums un vērtības norakstīšana pārskata gadā.
Pamatlīdzekļu un to nolietojuma uzskaitei uzņēmumā izmanto šādus kontus: 121x Zemes gabali, ēkas, ilggadīgie stādījumi u.c. nekustamā īpašuma objekti; 122x Iekārtas un mašīnas; 123x Pārējie pamatlīdzekļi un inventārs; 124 Pamatlīdzekļu izveidošanas izmaksas; 125x Avansa maksājumi par pamatlīdzekļiem; 126 Ieguldījumi nomātajos pamatlīdzekļos; 129x Pamatlīdzekļu nolietojums (pasīvā)
Finanšu grāmatvedība. 2 daļa
Šajā kursā apgūsiet visu to pašu, ko Finanšu grāmatvedībā 1, bet jau ar padziļinātu ieskatu. Galvenais uzsvars šajā kursā būs uz likumdošanas normām, standartu un citu normatīvo aktu pielietošanu. Ikdienā jāstrādā gan ar Latvijas likumdošanu, gan starptautiskajām normām. Lai vieglāk būtu tajā orientēties - mazs ieskats būs arī par katru no tiem, kas ir svarīgākie šajā gadījumā.
Definīcijas, to skaidrojumi, PL sākotnējās uzskaites vērtības noteikšana, izmaksu elementi
Novērtēšana pēc atzīšanas (16.SGS) Uzņēmums izvēlas vai nu 1. punktā noteikto izmaksu modeli, vai 2. punktā noteikto pārvērtēšanas modeli kā uzņēmuma grāmatvedības politiku un piemēro to visai pamatlīdzekļu grupai. Pamatlīdzekļu pārvērtēšana var tikt veikta ar divām metodēm: 1)Proporcionālā sākotnējās vērtības (vai vērtības pēc iepriekšējās pārvērtēšanas) un atbilstošās uzkrātās amortizācijas pārvērtēšana tādā veidā, lai bilances vērtība būtu vienāda pārvērtēto vērtību. 2) Uzkrātās amortizācijas uz sākotnējo vērtību (vai vērtību pēc uzņēmuma veiktās pārvērtēšanas) norakstīšana un bilances vērtības pārvērtēšana līdz pārcenotajam lielumam.
Ievads ekonomikā
Šeit ir norādītās kursa ietvaros apskatāmās tēmas un prasības kursa izpildei
Šajā tēmā tiek apskatīta terminoloģija un ekonomikas pamatproblēma.
Šajā tēmā noskaidrosim atšķirību starp mikro un makro līmeni, definēsim mikroekonomikas un makroekonomikas terminus, kā arī iepazīsimies ar galvenajiem mikroekonomikas subjektiem - uzņēmumu un mājsaimniecību.
Ievads grāmatvedībā
Students uzzinās svarīgākos likumdošanas aktus, kuri regulē grāmatvedību Latvijas Republikā, kā arī galvenās un būtiskākās prasības, kas izriet no šiem dokumentiem. Būtiski ir nevis iemācīties šīs normas no galvas, bet izprast un galvenais - zināt, kur sameklēt konkrētus dokumentus un kā dokumentu regulējumu pielietot praktiski.
Students uzzinās pamatinformāciju par grāmatvedības uzdevumiem, iedalījumu - finanšu un vadības grāmatvedība, funkcijām un nozīmi. Tiks definētas arī grāmatvedībai izvirzāmās prasības. Sniegta informācija par grāmatvedības datu lietotāju iedalījumu.
Students iegūs priekšstatu par finanšu grāmatvedības pamatuzdevumiem, kā arī vadības grāmatvedības pamatuzdevumiem. Materiālā tiek salīdzinātas abas šīs grāmatvedības pēc dažādiem kritērijiem, kas sniedz reālu priekšstatu par atšķirīgo un kopīgo.
Lietišķā saskarsme, prezentācija un ētika
Iepazīstieties ar rakstveida studiju materiālu!
Studenti uzzinās par saskarsmes lomu cilvēka dzīvē. Uzzinās par saskarsmes funkcijām. Cien. studenti! Lai saņemtu atzīmi, vispirms ir jāizpilda pārbaudes testi. Piemēram, 1.tēma, 2. tēma, 3. tēma, tad - 4. tēma ieskaite. Pagaidām, tehnisku iemeslu dēļ, tēmu kārtas numuri var nebūt izkārtoti secībā. Tādējādi, skatieties un klausieties video, kur tiek nosaukta tēma un tēmas kārtas numurs. Pagaidām, visi video nav vēl pieejami. Paldies par sapratni. Ar cieņu, Lilita Reķe
Studenti uzzinās par cilvēku savstarpējās uztveres un sapratnes mehānismiem, - identifikāciju, empātiju, refleksiju un stereotipizāciju.
Lietišķā svešvaloda
!!! ATTENTION !!! IN THIS UNIT YOU WILL EARN A MARK FROM 1 TO 10. TEST WILL BE BASED ON MATERIALS FROM THE UNITS 1, 2, 3 AND 4. REVISE THE UNITS 1, 2, 3 AND 4 BEFORE ATTEMPTING THE TEST. 4MR. 4. Consumer Goods (1) Before you attempt to do the test, watch the video and study the text , and answer the questions to the text. You may want to look up in an explanatory or a bilingual dictionary the words and word combinations, which are important for understanding and are marked. A link to the business explanatory dictionary ▼ http://www.businessdictionary.com/definition/marketing-communications.html#ixzz3CH3L9a7o A link to English-English (explanatory) dictionary http://www.merriam-webster.com/dictionary (1B). If you have any problems in understanding words, word combinations or parts of the text, please, contact me. I will be happy to answer you questions in English, Latvian or Russian. (1). The features of the video presentation (the plan) 4MR. 4. Consumer Goods 1. Retailing. Consumer goods. Examples of consumer goods. 2. Classifications of consumer goods: durable, semi-durable, and non-durable goods. 3. Convenience goods. The important characteristics and examples. 4. Specialty goods. The important characteristics and examples. 5. Shopping goods. The important characteristics and examples.
!!! ATTENTION !!! IN THIS UNIT YOU WILL EARN A MARK FROM 1 TO 10. TEST WILL BE BASED ON MATERIALS FROM THE UNITS 5, 6, 7 AND 8. REVISE THE UNITS 5, 6, 7 AND 8 BEFORE ATTEMPTING THE TEST.
(1) Before you attempt to do the test, watch the video and study the text (1), and answer the questions to the text (1B). (1A)You may want to look up in an explanatory or a bilingual dictionary the words and word combinations, which are important for understanding and are marked. A link to the business explanatory dictionary ▼ http://www.businessdictionary.com/definition/marketing-communications.html#ixzz3CH3L9a7o A link to English-English (explanatory) dictionary http://www.merriam-webster.com/dictionary (1B). If you have any problems in understanding words, word combinations or parts of the text, please, contact me. I will be happy to answer you questions in English, Latvian or Russian. (1). The features of the video presentation (the plan) 3. M. Marketing research (market research). 1. Marketing research: functions, tasks and objectives. 2. Marketing strategy and business goals. 3. Key marketing principles for products or services. 4. Marketing segmentation: principles. 5. Marketing segmentation: types.
Lietišķā svešvaloda 2 (krievu)
Krievu valodas alfabets un burtu izruna
Sākam runāt par vardšķirām. Lietvārds - tā darināšana, īpatnības, dzimtes.
Šajā tēmā piedāvāju iepazīties ar Lietvārda daudzskaitļa formu darināšanas īpatnībām. Materiāla beigās - pašpārbaudes uzdevumi.
Lietišķā svešvaloda 2 (vācu)
Labdien cienījamie studenti! Mani sauc Ināra Agte. Esmu Jūsu pasniedzēja priekšmetā vācu valoda iesācējiem, vai arī tiem, kuriem jau ir nelielas priekšzināšanas šajā valodā. Tālmācībā valodu apgūt ir ļoti grūti, tāpēc iesaku Jums strādāt patstāvīgi, ņemot vērā manus norādījumus un ievadītās tēmas. Lai varētu apgūt leksiku, esmu ieskenējusi vārdu krājumu no mācību grāmatas "Schritte International" Niveau A1/1 un A1/2. Izdevniecība Hueber. Atteli video ir no google saita. Protams Jūs varat mācīties patstāvīgi, izmantojot šīs divas grāmatas, kuras ir paredzētas pirmā A1 limeņa apgūšanai. Tātad 1. Tēma ir iepazīšanās - Guten Tag! Mein Name ist Inara. Und wie heissen Sie? Gramatikā vēlams apgūt personu vietniekvārdus un 1. lekcijas vārdus, kurus Jūs varat atrast "Schritte International" grāmatā lpp. 90 - 91. Novēlu jums veiksmi vācu valodas pamatu apgūšanā! Viel Spass beim Lernen!!! Mit freundlichen Gruessen Inara Agte Studenti iepazīstas ar galvenajiem personvārdiem un prot tos lietot./ Patstāvīgi apgūst vārdus par tēmu iepazīšanās. 1. nodaļas vārdu krājums: Hallo Guten Morgen Guten Tag Guten Abend Freut mich Auf Wiedersehen Gute Nacht Tschuess Auf Wiederhoeren (Herzlich) Willkommen die Fremdsprache die Sprache der Vorname der Familienname die Adresse die Strasse der Platz die Hausnummer die Stadt die Postleitzahl das Land das Telefon das Handy die Anmeldung das Bild der Buchstabe die E-Mail die Firma das Formular das Foto das Gespraech das Hotel die Information die Kollegin die Musik das Radio das Spiel das Wort die Lektion die Seite buchstabieren sprechen heissen kommen aus lesen sehen sagen zeigen zuordnen raten passen meinen fragen passieren bitte danke Vielen Dank Tut mir leid nein auch gut ein bisschen Deutsch Wocher? Wer? Vācu valodas personu vietniekvārdi Vienskaitlis Daudzskaitlis 1. persona Ich (es) Wir (mēs) 2. persona Du (tu) familiāra forma Ihr (jūs) familiāra forma Sie (Jūs) pieklājības forma 3. persona Er, sie, es (viņš, viņa, tas/tā) Sie (viņi/viņas, tie/tās) Likumi, kas izskaidro sie un Sie lietošanu: Vienskaitļa 3. personas vietniekvārds sie: vietniekvārds, kas apzīmē vienskaitļa sieviešu dzimtes personu vai priekšmetu. Die Frau ist schön. Sie ist schön. Sieviete ir skaista. Viņa ir skaista. Die Suppe ist heiß. Sie ist heiß. Zupa ir karsta. Tā ir karsta. Frau Agthe gibt Deutschunterricht. Sie gibt Deutschunterricht. Agtes kundze māca vācu valodu. Viņa māca vācu valodu. Vienskaitļa 3. personas vietniekvārds Sie: vietniekvārds, kas apzīmē vienskaitļa sieviešu vai vīriešu dzimtes personu, kuru jūs uzrunājat, izmantojot pieklājības formu. Sie sehen aber sehr gut aus, Frau Meyer! Jūs izskatāties ļoti labi, Meijeras kundze! Ja, finden Sie? Tiešām? Jūs tā domājat? Daudzskaitļa 3. personas vietniekvārds sie: vietniekvārds, kas apzīmē personu vai priekšmetu grupu. Sie kommen um 18 Uhr. Viņi ierodas sešos. Daudzskaitļa 3. personas vietniekvārds Sie: vietniekvārds, kas apzīmē personu grupu, kuru jūs uzrunājat formāli. Sind Sie Familie Krūmiņi? Vai Jūs esat Krūmiņu ģimene? Patstāvīgs darbs: Izlasiet teikumus un tukšajās vietās ierakstiet pareizo sie / Sie formu! 1. Ich heiße Inara Agthe. Und wie heißen ________ ? 2. Das sind meine Nachbarn. _______ heißen Neddens. 3. Herr und Frau Neddens, __________ kommen aus Deutschland, nicht wahr? 4. Herr Neddens, das ist Barba, ____________ ist meine Tochter. 5. Sprechen ____________ gut Deutsch, Frau Agthe?
Studenti apgust vardu krajumu par temu "Iepazīšanās" Studenti iepazīstas ar vācu valodas artikulu īpatnībām un spēj tos pielietot praktiski: Lūdzu izpētīt aizgūto informāciju no saita: http://calis.bplaced.net/V%C4%81cu%20valoda/Par%20artikuliem.html Par artikuliem - 1. daļa die Artikuls būs visiem vārdiem, kam beigās ir -ung, -ei, -anz, -heit, -ie, -keit, -ik, -in, -ion, -itaet, -schaft, -ur, piem. - Rechnung, Metzgerei, Bilanz, Krankheit, Studie, Sauberkeit, Fabrik, Studentin, Information, Aktivitaet, Freundschaft, Natur utt. der: -ant, - ent, -ich, -ling, -ismus, -ist, -or, -ang, piem., Emigrant, Absolvent, Teppich, Zwilling, Tourismus, Artist, Autor, Anfang. Arī -er lielākā daļa lietvārdu, izņemto - die Butter, das Fenster, die Leiter, die Mutter. Arī visas automarkas, dienu nosaukumi (pirmdiena..), gadalaiki, mēnešu nosaukumi, dienas laiki (diena, vakars, nakts), laikapstākļu apzīmējumi (izņemot, das Eis, die Hitze, die Kaelte, die Wolke) un alkoholisko dzērnienu nosaukumi (izņemot das Bier). das: -chen, -zeug, -lein, -ment, -tum, -um, piem., Baerchen, Spielzeug, Fraeulein, Argument, Eigentum, Datum. Arī krāsu nosaukumi (sarkans...). Substantivierte Verben (no darbības vārda atveidots lietvārds), piem., Essen (ēšana), Lernen (mācīšanās), Reisen (ceļošana), Trinken (dzeršana) utt. __________________________ Tad vēl vajag iegaumēt, kādos locījumos lokāmi lietvārdi, ja tie ir kopā ar prievārdu (Präposition), piem., Akuzatīvs vienmēr ar - bis, durch, fuer, gegen, ohne (pretēji "mit" nozīmē), um, entlang. Datīvs vienmēr ar - ab, aus, bei, mit, nach, seit, von, zu. Ģenitīvs - ausserhalb, innerhalb, trotz, wärend, wegen. Ir prievārdi, kuriem lieto vairākus locījumus. Ja notiek kustība kaut kādā virzienā (Wohin?, uz kurieni), tad jāloka Akuzatīvā, ja lieto kā "pašreizējā atrašanās vieta" (Wo? kur), tad ar Datīvu, t.i. ar - an, auf, hinter, in, neben, ueber, vor, zwischen. Piem., Vāze ir uz galda "Die Vase ist auf dem Tisch". (vārdu "galds" loka datīvā, auf dem), bet ja ir teikums - Es lieku vāzi uz galda "Ich stelle die Vase auf den Tisch. (vārds "galds" akuzatīvā, auf den). Ich bin im Bett (es esmu gultā, datīvs) und ich gehe ins Bett (es eju uz gultu, akuzatīvs). in+ dem= im un in+ das= ins, šādi prievārdus saliek kopā. 2. daļa (papildinājums par artikuliem) Vācu valodā kā lielākajā daļā valodu, kur ir artikuli, tie iedalās noteiktajos un nenoteiktajos, latviešu valodā līdzīgi darbojas adjektīvi, kas var būt noteikti vai nenoteikti. Piemēram: zaļa grāmata - nenoteikts zaļā grāmata - noteikts Un tik tiešām - vācu valodā lokās arī adjektīvi. Artikuli ar adjektīviem veido pārus, vai nu stark/schwach vai arī schwach/stark tāpēc ir labi artikulu locīšanu apskatīt kopā ar adjektīvu locīšanu. BESTIMMTER UND UNBESTIMMTER ARTIKEL Zemāk ir artikulu locīšanas tabulas, par "artikulu galotnēm" tiek runāts, jo citi vārdi, kas var tikt locīti (kein-, mein-, dein-, sein-, dies-, jen-, welch-) ir lokāmi pēc artikulu parauga. Lai arī nenoteiktā un noteiktā artikulu galotņu locīšana ir norādīta atsevišķi tas tomēr lokās ļoti līdzīgi Nenoteiktā artikula galotnes Nenoteiktā artikula ein, nenoteiktā negatīvā artikula kein un piederības vietniekvārdu mein, dein, sein, etc., galotņu locīšana (tabula no en.wikipedia). Masculine Neuter Feminine Plural Nominative -0 -0 -e -e Accusative -en -0 -e -e Dative -em -em -er -en Genitive -es -es -er -er Noteiktā artikula un vārdu ar tā galotni locīšana Noteikto artikulu - der, das, die, die - locīšana (tabula no en.wikipedia). Masculine Neuter Feminine Plural Nominative der das die die Accusative den das die die Dative dem dem der den Genitive des des der der Noteikto artikulu galotņu locīšana atsevišķi. Masculine Neuter Feminine Plural Nominative -er -es -e -e Accusative -en -es -e -e Dative -em -em -er -en Genitive -es -es -er -er Noteikto artikulu galotnes tiek izmantotas norādāmajos vietniekvārdos (pronomenos) dies- un jen- (tas, šis) un welch- (kurš). Galotņu locīšanas mehānismu kā noteiktajiem artikuliem pēc vācu valodā vairākkārt lietotā stark/chwach iedalījuma sauc par stipro (stark) locīšanu, bet mehānismu kā nenoteiktajiem sauc par vājo (schwach) locīšanu.
Studenti apgūst vārdu krājumu par tēmu "Ģimene un draugi," kā arī iegūst priekštatu par vācu lietvārdu daudzskaitļa formu veidošanu. Familie und Freunde Wie geht's? sehr gut super die Familie der Freund die Freundin der Mann Eltern die Frau der Vater die Mutter der Sohn die Tochter das Alter der Familienstand der Geburtsort das Heimatland der Wohnort leben wohnen die Hauptstadt das Jahr Leute die Nummer der Partner die Partnerin die Party der Satz der Text die Zahl haben schreiben spielen studieren sich vorstellen richtig falsch http://lv.wikibooks.org/wiki/V%C4%81cu_valoda/Gramatika/Nomeni http://www.mein-deutschbuch.de/lernen.php?menu_id=53 Visgrūtākā daļa mācoties vācu lietvārdus ir atcerēties to dzimti, ko nenorāda vārda galotne, kā tas ir latviešu vai romāņu valodās un prast uztaisīt daudzskaitli. Ir dažādas lietas, kas var dot pavedienus par vārda dzimti daudzskaitļa veidošanu (vajag pievienot). Pluralbildung - daudzskaitļa veidošana Nemainās/tiek umlautēti 1 \to der Koffer - die Koffer \ddot{\to} der Apfel - die Äpfel Pluralizēti ar -e + umlautu 2 \to e der Tisch - die Tische \ddot{\to} e die Maus - die Mäuse Pluralizēti ar -er + umlautu 3 \to er das Kind - die Kinder \ddot{\to} er der Mann - die Männer Pluralizēti ar -n/-en 4 \to n die Lampe - die Lampen \to en die Uhr - die Uhren \to en der Student - die Studenten Pluralizēti ar -s (lielākā daļa aizgūtu vārdu) 5 \to s das Auto - die Autos das Kino - die Kinos Was man über den Plural (Mehrzahl) wissen sollte. Die meisten Nomen haben zwei Formen: Singular ( Einzahl ) Der Singular gibt an, dass das entsprechende Nomen nur einmal vorhanden ist. Eberhard hat ein Haus. Sein Haus ist sehr groß. Plural ( Mehrzahl ) Der Plural gibt an, dass das entsprechende Nomen mehrmals vorhanden ist. Eberhard hat viele Häuser. Seine Häuser sind sehr groß. Bei der Pluralbildung lässt sich keine allgemeingültige Regel bestimmen. Die meisten Nomen jedoch bilden ihre Pluralform mit " (e)n " oder " e ". Einige bilden bei der Pluralbildung einen Umlaut ( ä / ö / ü ). Alle Nomen im Plural haben den Pluralartikel " die ". Seitenanfang Die Pluralformen Man unterscheidet folgende Pluralformen: Maskuline und neutrale Nomen, die auf -er, -en, -el, -chen, -lein enden, haben keine Pluralendung! Maskuline Nomen erhalten bei den Selbstlauten a, o, und u oft einen Umlaut. das Fenster - die Fenster der Fehler - die Fehler der Apfel - die Äpfel das Mädchen - die Mädchen der Garten - die Gärten der Vater - die Väter das Männlein - die Männlein das Zeichen - die Zeichen der Vogel - die Vögel Die meisten maskulinen und neutrale Nomen bilden ihre Pluralform mit -e. Die maskulinen Nomen haben oft einen Umlaut, feminine Nomen dagegen immer. der Ball - die Bälle das Boot - die Boote die Kuh - die Kühe der Tag - die Tage das Gedicht - die Gedichte die Laus - die Läuse der Tisch - die Tische das Telefon - die Telefone die Nacht - die Nächte Alle maskulinen Nomen der n-Deklination, die meisten femininen Nomen, viele Fremdwörter sowie einige neutrale Nomen bilden ihre Pluralform mit -(e)n. Die Pluralform wird in dieser Gruppe fast immer ohne Umlaut gebildet. der Junge - die Jungen das Auge - die Augen die Frage - die Fragen der Löwe - die Löwen das Bett - die Betten die Idee - die Ideen der Student - die Studenten das Ohr - die Ohren die Straße - die Straßen Die meisten neutralen Nomen sowie einige maskuline Nomen bilden ihre Pluralform mit der Endung -er. In dieser Gruppe bilden die meisten Nomen mit den Selbstlauten a, o oder u einen Umlaut. das Buch - die Bücher das Land - die Länder das Wort - die Wörter das Haus - die Häuser der Mann - die Männer der Wald - die Wälder das Bild - die Bilder das Kind - die Kinder das Licht - die Lichter Nomen mit den Endungen a, i, o oder u, Abkürzungen sowie Fremdwörter aus dem Englischen bilden ihre Pluralform mit -s. das Foto - die Fotos das Kino - die Kinos das Taxi - die Taxis das Sofa - die Sofas die Oma - die Omas der Opa - die Opas der Lkw - die Lkws der Pkw - die Pkws das Team - die Teams Nomen mit den Endungen -nis und -in verdoppeln ihren Konsonanten. das Ereignis - die Ereignisse das Ergebnis - die Ergebnisse die Ärztin - die Ärztinnen die Lehrerin - die Lehrerinnen Seitenanfang Die Pluralformen bei Fremdwörtern Fremdwörter behalten teilweise ihre ursprüngliche Pluralendung, andere übernehmen die deutsche Pluralendung -en. Einige ausgewählte Fremdwörter bilden ihre Pluralendung wie folgt: Pluralformen mit -en das Album - die Alben der Atlas - die Atlanten das Datum - die Daten die Firma - die Firmen der Globus - die Globen das Konto - die Konten das Museum - die Museen das Risiko - die Risiken das Thema - die Themen Fremde Pluralendungen der Index - die Indizes das Komma - die Kommata das Lexikon - die Lexika das Praktikum - die Praktika das Solo - die Soli das Visum - die Visa Seitenanfang Nomen, die nur im Singular- oder nur im Plural benutzt werden. Einige Nomen werden nur im Singular oder nur im Plural benutzt. Die wichtigsten davon werden in folgender Tabelle aufgeführt: nur Singular nur Plural das Alter der Ärger die Alimente die Einkünfte der Frieden das Geld die Eltern die Ferien die Geduld das Glück die Gebrüder die Geschwister die Hitze die Kälte die Kosten die Lebensmittel der Lärm die Zeit die Leute die Personalien Ich habe kein Geld. Bernd hat keine Zeit. Der Lehrer hat viel Geduld. ... Meine Eltern sind nicht da. Die Ferien sind schön. Die Lebensmittel sind teuer. ... Pluralformen im Dativ Wird eine Pluralform im Dativ benutzt, so erhält die Pluralform ein zusätzliches -n. Mit den Jahren hat sich Rolf stark verändert. Die Eltern haben ihren Kindern zu Weihnachten Fahrräder geschenkt. Wie geht es deinen Freunden? Seit Monaten hat es hier nicht mehr geregnet. Das Essen hat unseren Gästen sehr gut geschmeckt. Ausnahmen: Das Plural-n entfällt, wenn die Pluralform mit -s gebildet wird und Mit diesen Fotos ist er weltberühmt geworden. Bei den Omas ist es manchmal am schönsten. wenn die Pluralendung bereits ein -n ist. Jochen hat gestern nur mit einem hübschen Mädchen getanzt. Auf den Straßen ist man sich heute nicht mehr sicher.
Lietišķā svešvaloda I
Please, find attached the list of questions for the oral exam. The date and time for your exam will be determined later. If you have any questions, please, do not hesitate to contact me and ask.
The general information about the course is provided in the file Introduction to the course. The students will learn what the brand is; the terminology connected with it and what the guru of marketing Philip Kotler tells about the difficulty to create the new brands.
The students will learn about the outsourcing and its reasons; also they will be able to revise the Present Simple and Present Continuous tenses.
Lietišķā svešvaloda II (krievu)
Krievu valodas alfabets un burtu izruna
Sākam runāt par vardšķirām. Lietvārds - tā darināšana, īpatnības, dzimtes.
Šajā tēmā piedāvāju iepazīties ar Lietvārda daudzskaitļa formu darināšanas īpatnībām. Materiāla beigās - pašpārbaudes uzdevumi.
Nodokļi un nodevas
Tiek sniegta pamatinformācija par nodokļiem, to būtību un vēsturisko rašanos. Students gūst priekšstatu par nodokļu maksātājiem, to iedalījumu, kā arī nodokļu galvenajiem elementiem. Tiek sniegta informācija par nodokļu klasifikāciju.
Students gūst priekšstatu par tiešajiem un netiešajiem nodokļiem, to būtību, vēsturisko skatījumu, kā arī pielietojumu. Tiek sniegta informācija par to, kādi konkrēti nodokļi pieder pie tiešajiem, kuri ir netiešie nodokļi tepat Latvijā, kā arī Eiropas Savienībā kopumā.
Studentam tiek sniegta informācija - kas ir nodokļu politika, kā tā darbojās, kādi tai ir mērķi un uzdevumi. Tiek sniegta informācija par to, kas ir fiskālā nodokļu politika.
Projektu vadība
Psiholoģija
Iepazīstieties ar rakstveida studiju materiālu!
Studenti uzzinās par saskarsmes lomu cilvēka dzīvē. Uzzinās par saskarsmes funkcijām. Cien. studenti! Lai saņemtu atzīmi, vispirms ir jāizpilda pārbaudes testi. Piemēram, 1.tēma, 2. tēma, 3. tēma, tad - 4. tēma ieskaite. Pagaidām, tehnisku iemeslu dēļ, tēmu kārtas numuri var nebūt izkārtoti secībā. Tādējādi, skatieties un klausieties video, kur tiek nosaukta tēma un tēmas kārtas numurs. Pagaidām, visi video nav vēl pieejami. Paldies par sapratni. Ar cieņu, Lilita Reķe
Studenti uzzinās par cilvēku savstarpējās uztveres un sapratnes mehānismiem, - identifikāciju, empātiju, refleksiju un stereotipizāciju.
Statistika
Eksāmena sākumā (noteiktajā datumā un laikā) tālmācības e-vidē pirmajā studiju kursa tēmā tiks ievietoti uzdevumi, līdzīgi tiem, kas tika risināti patstāvīgajos darbos. Studentiem pēc iespējas ātrāk uzdevumi ir jāatrisina un risinājuma bildi vai risinājumu elektroniskā formā (jebkurā teksta redaktorā) jāiesūta docētājam uz norādīto Skype lietotājvārdu (būs pieejams līdz ar eksāmenu grafiku). Iesūtīšanas secībā docētāja zvanīs studentiem un uzdos jautājumus par risināšanas gaitu. Nepareizu risinājumu vai atbilžu gadījumā tiks uzdoti papildus jautājumi vai uzdevumi.
Vadības grāmatvedība
Informācija par studiju kursā apgūstamajām tēmām un iespējamā izmantojamā literatūra. Katram vienam apgūstamajam kredītpunktam ir izstrādātas astoņas tēmas, kur katra no tēmām noslēdzas ar testu. Papildus, lai labāk apgūtu teorijas materiālu, ir iespējams pildīt patstāvīgos darbus, kas var nodrošināt augstāka vērtējuma iegūšanu šajā studiju kursā.
Katram vienam apgūstamajam kredītpunktam ir izstrādātas astoņas tēmas, kur katra no tēmām noslēdzas ar testu. Tēmas apguves laikā ir iespējams noskaidrot vadības grāmatvedības pamatuzdevumus, mērķus un atšķirības ar finanšu grāmatvedību.
Tēmas apguves laikā ir iespējams noskaidrot izmaksu klasifikācijas dažādas pieejas, paņēmienus un metodes
Vadības grāmatvedība GR
Kādas ir uzņēmuma vadības grāmatvedības funkcijas uzņēmumā, tās mērķi un uzdevumi. Kāda ir informācijas loma uzņēmuma vadīšanā.
Izpratne par lēmumu pieņemšanas procesa norisi uzņēmumā, kā arī lēmumu pieņemšanu ietekmējošiem iekšējiem un ārējiem faktoriem.
Izpratne par terminiem "izdevumi"un"izmaksas". Atšķirība starp "izmaksu objekts"un "izmaksu faktors". Izmaksu funkcijas uzņēmumā un to klasifikācijas paņēmieni.
Vides, darba un civilā aizsardzība
Studiju kursa apraksts. Valsts politika darba aizsardzībā. Darba aizsardzības vispārīgie principi. Darba devēja pienākumi darba aizsardzības jomā.
Darba devēja tiesības darba aizsardzībā. Darba ņēmēja pienākumi un tiesības darba aizsardzībā. Darba aizsardzības organizatoriskā struktūra.
Активность
img2
Marija Antāne добавил новую лекцию
img2
Marianna Kuznetsova добавил новую лекцию
img2
Marianna Kuznetsova добавил новую лекцию
img2
Marianna Kuznetsova добавил новую лекцию
img2
Marianna Kuznetsova добавил новую лекцию
img2
Marianna Kuznetsova добавил новую лекцию
img2
Marianna Kuznetsova добавил новую лекцию
img2
Marianna Kuznetsova добавил новую лекцию
img2
Marianna Kuznetsova добавил новую лекцию
img2
Marianna Kuznetsova добавил новую лекцию